War. War never changes.

2010.03.30. 00:40

Ezek a sorok a nagysikerű Fallout számítógépes szerepjáték intrójából származnak. Egyes dolgok állandóságára akar rámutatni, a háború például mindig is áldozatokkal, pusztítással, rombolással jár együtt.

A mi hobbinknak is állandó velejárója, hogy rendszerint felbukkan egy-egy olyan ember, aki nem látja be, hogy a wargaming nem egy egyszerű stratégiai társasjáték, mint a sakk vagy a dáma, ahol a játékfigurák elég ha csak annyira vannak kidolgozva, hogy egyértelműen megkülönböztethetőek legyenek, és a többi már csak tologatás. Itt másról van szó. Itt elképzelt vagy valós, megtörtént csaták újrajátszása történik, és mint ilyenben a felhasznált eszközöknek a lehető legjobban kell makettezniük a "valós" környezetet, a résztvevőket.

A mostani bejegyzés apropója, hogy néhány napja ismét előkerült a téma az inkvizitor.hu egyik fórumán, pont ugyanúgy, mint amikor ezt a blogot elkezdtem írni. Valakinek nem tetszett, hogy a szervezők követnék a külföldön már évtizede is bevett szabályt, hogy a festés is pontozva van, és persze valakinek nagyon fájt, hogy "hogyan fessek én ki most egy hónap alatt 1250 pontot". Holott ki kényszeríti őt arra, hogy mostanra kifesse? Kifesthette volna már három évvel ezelőtt is. Vagy ki kényszeríti a versenyzésre? Ha nincs ennyi festett figurája, akkor ne induljon. Én se állok oda egy autóverseny szervezői elé, hogy hadd induljak már bringával, mert az van, de autó, na az nincs... Elfogadom, hogy nincs autóm, és vagy nem indulok, vagy ha akarok indulni, próbálok szerezni autót.

És itt megint bejön az, hogy az utóbbi mentalitást persze nehéz lenne követni. Könnyebb hőzöngeni, hogy miért nem lehet sakkfigurát hozni, mint nekiállni, és lecsípni egy kis időt a mindennapjainkból festésre. Mert ugye kevesen vagyunk úgy, hogy egész nap azt csinálunk, amit akarunk. Én ma 10:00-re bementem dolgozni, és ott voltam 19:00-ig. Utána elmentem vásárolni, és 20:30-ra voltam itthon. Itthon egy kis beszélgetés, kikapcsolódásnak egy CSI epizód, vacsra, fürdés, és 23:30 fele álltam neki, hogy haladjak is valamit a figurákkal. De még ha csak fél órát is haladok velük, már haladtam előre, már közelebb vagyok, és nem egy helyben állva sipákolok.

Szóval megint felállítottam magamnak egy célt: 2010. április 17., szombat, 9:00. Hogy mi kell eddigre? 79 db gyalogos figura (32 warrior, 16 archer, 24 ranger, 6 kezelő, 1 hős), 6 lovas figura (knights of minas tirith), 2 hadigép. A múlt hét környékén ezek így néztek ki:

Jinx: gondor001

 

A képen látszik, hogy a movement trayek három kivételével teljesen érintetlenek, a figurák jó része épp csak össze van ragasztva. A három üres movement tray fogja tartani a ranger figurákat, amik még dobozban vannak, és hiányzik még egy balliszta, ami beszerzés alatt van. Szerintem kész leszek.

A bejegyzés trackback címe:

https://speedpaint.blog.hu/api/trackback/id/tr621879755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása