Army Painter

2011.02.04. 11:23

Tegnap reggel, ahogy az előző postban írtam, lefújtam fehérre sok olyan felületet, ahova ez hiányzott. Estére szépen meg is száradtak, ezért lehetett tovább haladni. Eljött az a fázis, amit talán a legjobban vártam a projektben: az alapszín felvitele.




Szerintem ez az egyik legmeghatározóbb pont egy figura festésében, ami nagyon sok dologra kihatással van. Lehetne ez a sorjázás is, de hát sorjázni mindent ugyanúgy kell, és minden figurán meg kell csinálni. Lehetne az alapozás, ami pláne beleszól mindenbe, de hát a legtöbb figurát a legtöbb ember lefújja vagy fehérre, vagy feketére, és kész a szép, egyenletes réteg. Persze van aki ecsettel csinálja, lelke rajta, de az egy másik iskola.

Az alapszín felvitele viszont már nem ennyire fekete vagy fehér, mint az alapozás (angolban primer vagy base coat). Nagyon sok figurát nem is lehet ellátni alapszínnel (angolban base color), mert nem homogén. A skirmish játékokban ez jobban megvan a figurák száma miatt. Klasszikus példa erre a korábban általam is festett Haqqislam figurák, amik zöld nadrágban, barna pullcsiban, kék hátizsákkal flangálnak, egyszerűen nincs egyetlen olyan szín, ami végigmegy a figurán. De rendes wargame-ben is lehet ilyen, ahol az emberek egymástól eltérő ruházatban vannak, mint például a skavenek szedett-vedett rongyai WHFB-ben. Aztán vannak a seregszintű dolgok, aminek iskolapéldája az egyszínű színsémára épülő Space Marine rendházak. Itt a figura felületének legnagyobb része ugyanazzal a színnel van festve, és csak a páncéltól eltérő darabok más színűek, mint a fegyver, a szemek, a páncél díszei.

Itt már megvan a lehetőségünk arra, hogy a teljes figurát ellássuk egy bizonyos színnel, és később fessük át az ettől eltérő felületeket. Ugyanakkor ha egy teljes figurát ugyanazzal a színnel akarunk egyenletesre festeni, netán a figurából nem egy, hanem tíz, harminc, ötven van, felmerül az emberben, hogy tényleg ecsettel akarja-e ezt végigcsinálni. Adódik persze a lehetőség, hogy spray, na de milyen? Régen a Games Workshop maga is forgalmazott színes alapozókat, általában valamelyik seregéhez társítva. Volt Blood Angels Red, Space Wolf Grey, Salamanders Green. Aztán ezt valamiért beszűntették úgy 2000 körül valahol. Én már ekkor a BA Red festékkel fújtam a figuráim, és nagyon szomorú lettem, amikor bevonták a terméket. Kísérleteztem egy ideig sima akrilfestékkel, de sok tekintetben nem hozta az elvárt hatást. A szín sem volt soha megfelelő, vagy túl világos volt vagy túl sötét. A felület túl fényes, csillogó lett, a rávitt szín sem fedett rendesen, vagy nem akart jól tapadni a fényes felületre, hiába volt matt a festék.

Az Army Painter színes spray sorozata visszaadta a reményt, hogy talán most tényleg újra lehet színesre alapozni, ezért nagyon vártam már, hogy kipróbáljam. A festéket igen alaposan felráztam, legalább 5 percig, hogy emiatt ne legyen probléma. Először inkább pár assault marine-on tettem egy próbát, hogy ha valami gáz van, ne valami komolyabb figura legyen áldozat. A festék igen erőteljesen jön ki a flakonból, egyfajta sugárként, a szórása kicsi. Ezzel szemben a GW alapozó erőtlenül, nagy felhőben, terítve jön ki, és mindenhova száll. Ebből a szempontból az AP festék szimpatikusabb, bár valószínűleg kicsit nagyobb a veszélye, hogy erősebb fújásnál a festék megfolyik. A felület kevés vékony réteg után elég halvány lett. 5-10 perc száradás után újabb rétegeket fújtam rá, amitől viszont nagyon szép, egyenletes, élénk piros lett. A festék felülete száraz, porózus hatású, azt gondolom, nagyon jól fog rámenni a többi festék. Ezután lefújtam a Vanguard csapatot is, de hasonló volt az eredmény. A csatolt képek nem adják vissza az erős fény miatt a valóságot, nagyon becsillan. Élőben valami olyasmi a felület, mint a legfelső képen a jobb hátsó figura.

Összességében nagyon elégedett vagyok a festékkel, és ezek alapján már a közel 3.500 forintos árat sem tartom soknak érte. A projektre visszatérve, minden figura meg van fújva pirossal, tehát az alapozáson, alapszíneken túl vagyunk, most már jöhet a festés. Persze ez csak a gyalogosokra vonatkozik, a Drop Pod és a második Speeder még nem áll sehogy. Illetve menet közben módosítottam a listán, és beraktam egy priestet, amit külön kezelek, mert egyedi figura. Este megnézem, mit tudtam haladni.

A bejegyzés trackback címe:

https://speedpaint.blog.hu/api/trackback/id/tr132638240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gorugrany 2011.02.04. 11:52:56

Nem írtad és kíváncsi lennék, a Pure Red vagy a Dragon Red változatot használtad-e?

CyberPunK 2011.02.04. 11:57:29

Egyetértek, iszonyatosan jók az AP-s alapozók, bár én csak járművekre használom, de nagyon szép eredményt adnak.

JinxR 2011.02.04. 12:23:28

Másik bejegyzésben volt, hogy Pure Red. A Dragon Red kicsit vörösesebb, sötétebb, én pedig ezt a világosabb piros színt kedvelem BA festéshez.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2012.02.08. 15:34:28

Cseppet offtopik kérdés: nagyon nagyon NAGYON kezdő wargamingfigura-festő vagyok. Olcsó washt kerestem figurafestéshez, és az Inkvizítor fórumon még régebben dumáltak a dió színű vastaglazúrokról, ami wash-ként használható. Vettem is egy bödönnel, de eszméletlen sötét lett tőle a figura, és dipping után hiába ráztam, csak minimális felesleg jött le róla.

Te mit ajánlanál olcsó, de mégis jó minőségű washnak? Army painter nekem picit drága.

JinxR 2012.02.12. 20:20:03

@Wostry Ferenc: a hozzaszolasodbol nem egyertelmu, hogy wash-t keresel, vagy a dipping technikahoz valo anyagot. Ha wash kell, akkor ajanlott a kulonfele gyartok wash-a kis kiszerelesben, mint Games Workshop, Vallejo. A lazurt a dippinghez hasznaljak, amikor egy teljes sereget lefestesz ugy, hogy egy adott feluletet egy szinnel, es arra megy a lazur, aztan izombol le kell razni rola. En ilyennel meg nem foglalkoztam, ezert nincs sajat tapasztalatom. A leirasod alapjan talan vilagosabb lazurt kellene hasznalnod, esetleg higitani amit hasznalsz, hogy tobb lejojjon rola?
süti beállítások módosítása